Медиа планиране
Медиа планиране се нарича процесът на дефиниране на подходящи медийни канали за разпространение на рекламна медия и планиране на процесът на разпространение.
Как да рекламирате своите продукти и услуги? В кои периоди, сезони, часови пояси? В кои медийни канали- телевизия, радио, печат, интернет? В каква периодика? По какъв начин? Как трябва да изглежда вашата рекламна медиа- ТВ спот, радио спот, банер? Какъв бюджет е необходим? Как да го разпределите максимално ефективно?
Какви резултати да очаквате в замяна на тази рекламна инвестиция?
Медиа планирането е стратегия, която Ви дава предварителни отговори на тези въпроси и Ви помага да вземете компетентно решение за инвестиция в реклама по определен начин, в даден конкретен момент и в рамките на Вашите бюджетни ограничения.
Медиа планиране за медийна реклама (above the line) представлява план за разпространение на рекламна медиа в следните медийни канали:
• Телевизия
• Радио
• Преса
• Интернет
Медиа планиране за немедийна реклама (below the line) представлява план за разпространение на рекламна медиа в следните канали:
• Позиции за Външна реклама
• Позиции за Indoor реклама
• Позиции за транспортна реклама
• Позиции за реклама в метрото
• Позиции за реклама в кината
• Мобилна реклама
Качественото медиа планиране постига заложените рекламни цели, спестява рекламен бюджет, оптимизира ефективността на рекламните разходи и води до пазарни резултати
Медиа планиране и медиа микс
Медиа планирането може да се осъществява в рамките на една единствена целева медия или в съвкупност от медийни канали- така нареченият медиа микс.
Изготвянето на медиа план се базира на следните фактори:
1. Релативност между рекламна медиа и медиен канал
2. Таргетираност и контекстуалност в рамките на отделния медиен канал
3. Показатели за ефективност
4. Бюджет за разпространение
Процесът на медиа планиране включва:
• анализ на бизнес модела на Клиента
• анализ на рекламираните продукти и/ или услуги
• анализ на пазара
• анализ на потребителското поведение
• дефиниране на рекламните цели
• дефиниране на таргет групи
• дефиниране на таргет медии
• приоритизиране на медийните канали
• планиране на продължителността на кампанията
• разпределение на рекламния бюджет съгласно дефинирания медиа микс
Бюджетиране при медиа планиране
Разпределението на рекламния бюджет се извършва съгласно одобрения и приоритизиран медиа микс от канали за разпространение на рекламната медиа.
При бюджетирането се вземат предвид възможностите за количествени отстъпки, предложени от медийните канали и традиционните отстъпки за рекламни агенции.
Медиа планиране- показатели за ефективност
Ефективността на медиа плана се оценява и измерва по следните параметри:
• GPR (gross rating points)- сумарен рейтинг
• TRP (target rating points) – сборът на рейтингите в целевата аудитория
• Coverage – покритие, обхват
• Frequency – честота
• Index T/U – индекс на съответствие
• CPT – цена за хиляда контакта
• CPP – цена за пункт на рейтинга
С рекламна агенция “Big Picture Advertising” медиа планирането на Вашата рекламна кампания е в сигурни ръце!